21 Mar

Metode sanatoase de a prepara alimentele

Alegand sa prepari alimentele prin metode care sa nu creasca continutul de grasimi nocive, te poti bucura de mese sanatoase si gustoase chiar daca ai diabet.
Pentru continutul lor in vitamine este bine ca fructele si legumele sa fie consumate preponderent in stare cruda, iar ca metode de prelucrare termica vor fi folosite: fierberea, gratarul, inabusirea, coacerea.

Mananca cat mai variat, respectand piramida alimentatiei normale, intrucat fiecare grupa de alimente aduce anumite vitamine, saruri minerale, fibre alimentare, proteine, glucide, lipide.

Gustul poate fi imbunatatit prin adaos de condimente naturale: marar, cimbru, patrunjel, tarhon, suc de lamaie, otet, piper, mustar etc. Incearca sa limitezi consumul de sare si sa folosesti mai mult condimente.

Painea se va cantari neprajita, deoarece prin deshidratare isi sporeste cantitatea de glucide. Pastele fainoase, orezul, grisul contin 75 g glucide cand sunt cantarite nefierte. Prin fierbere acestea isi maresc volumul si greutatea, continand 20g glucide. Cartofii contin acceasi cantitate de glucide in orice stare, cruzi sau fierti.

Inlocuirea glucidelor din fructe cu cele din lapte (ambele grupe continand HC cu absorbtie rapida) este permisa adeseori, dar nu ca regula, intrucat fructele contin fibre alimentare, vitamine, saruri minerale, foarte necesare organismului.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *