01 Mar

Continutul in hidrati de carbon al alimentelor

Glucidele (hidratii de carbon, carbohidratii) reprezinta cea mai importanta sursa de energie pentru organism, furnizand 50-55% din aportul energetic total.
Cunoasterea continutului in glucide a fiecarui aliment sau grupa de alimente este foarte importanta daca ai diabet si mai ales daca tratamentul diabetului se face cu insulina.
Consultati tabelele sau etichetele alimentare pentru a afla continutul in hidrati de carbon a alimentelor pe care le consumati.

  • Carnea, pestele, oul nu contin glucide
  • Legumele verzi (salata verde, loboda, urzica, spanac, dovlecei, ridichi, castraveti, andive, ardei gras, praz, conopida, anghinare, vinete, rosii, gulii, ciuperci, varza, ceapa) contin 2 -7 g glucide la 100 g si pot fi consumate fara cantar
  • Legumele radacinoase (ceapa, morcov, pastarnac, patrunjel radacina, sfecla, telina) contin 10 – 15 g glucide la 100 g si se consuma cantarite
  • Laptele si derivatele sale (iaurt, sana, chefir, cas, urda, branza proaspata de vaci, telemea, cascaval) au in jur de 5 g glucide la 100 g
  • Cartofii, pastele fainoase, orezul, grisul, mamaliga pripita contin 20 g glucide la 100 g si se consuma in anumite cantitati
  • Fructele au un continut de 10 -15 g glucide, cu exceptia bananelor, strugurilor, smochinelor care au 18 – 20 g glucide la 100 g si se consuma cantarite
  • Semintele (nuci, arahide, alune de padure, migdale, caju, seminte de dovleac, seminte de floarea soarelui) contin aproximativ 15 g glucide la 100 g si se consuma cantarite
  • Painea de orice fel si leguminoasele uscate (fasole, soia, linte) contin 50 g glucide/100g si se indica precis in lista de regim
  • Zaharul contine 100% glucide, iar gemurile cu zahar, rahatul, restul dulciurilor contin intre 60 si 100% glucide si sunt interzise in alimentatia pacientul diabetic. Se poate consuma 1 lingurita rasa de miere de albine pe zi sau 2 patratele de ciocolata neagra cu 75% cacao.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *